نورپردازی و روشنایی طلافروشی ، فروشگاه جواهرات و نقره

اگر صاحب فروشگاه طلا و جواهر هستید تا به حال حتما به این فکر کرده‌اید که چه طور می‌توانید درخشش طلا و جواهرات داخل ویترین را بیشتر کنید؟ کلید این سوال در نحوه نورپردازی و نوع نوری است که برای روشنایی طلافروشی خود استفاده می‌کند. نورپردازی و روشنایی طلافروشی، فروشگاه جواهرات و نقره موضوعی است که مقداری از آن چه که ممکن است فکرش را بکنید پیچیده‌تر است و بعید است بتوانید با انتخاب چند لامپ آفتابی و چند چراغ توکار پر نور، به روشنایی مورد نظر خود برسید. در این مقاله در رابطه با نورپردازی و روشنایی طلا فروشی ، فروشگاه جواهرات و نقره، صحبت می‌کنیم.

استفاده از نور آفتابی در نورپردازی ویترین‌های طلافروشی، شاید در نظر اول باعث درخشش و چشم‌گیر شدن الماس های داخل ویترین شود، اما عقیق و فیروزه و دیگر سنگ‌های قیمتی رنگی زیر این نور زیاد محو می‌شوند. چاره این کار استفاده از انواع روشنایی با نور با کیفیت بالا و دمای رنگ مناسب است. متخصصین روشنایی و مهندسینی که در حال طراحی لامپ و چراغ LED هستند، به دنبال رسیدن به نزدیک‌ترین نور ممکن به نور خورشید هستند. حتما می‌دانید که نور خورشید باکیفیت‌ترین و بهترین نور موجود در طبیعت است که چشم ما با آن سازگار است. شما می‌توانید با استفاده از این نکته و دیگر نکاتی که در ادامه این مقاله با هم می‌خوانیم به بهترین نور ممکن برای جواهری خود دست پیدا کنید.

راهنمای نورپردازی و روشنایی طلافروشی ، فروشگاه جواهرات و نقره

روشنایی طلافروشی :‌ نورپردازی عمومی

گفتیم که طراحی نورپردازی و روشنایی طلافروشی و فروشگاه جواهرات کار ساده‌ای نیست. نداشتن سایه‌های ناخواسته ایجاده شده و پرهیز از بروز خیرگی، مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که باید در هنگام نورپردازی طلافروشی به آن توجه کنیم. این که چه چراغی را برای تامین روشنایی عمومی طلافروشی خود انتخاب کنید بیشتر از هر چیز دیگری به ارتفاع سقف شما بستگی دارد. در فروشگاه‌هایی که سقف بلندی دارند می‌توانید از چراغ‌های توکار با زاویه تابش ۲۰ یا ۴۰ درجه استفاده کنید. اگر سقف فروشگاه شما کوتاه است ما به شما پنل‌های ال ای دی را پیشنهاد می‌کنیم. پنل های ال ای دی ایجاد سایه و خیرگی ندارند و از این منظر بهترین انتخاب برای فروشگاه‌هایی هستند که ارتفاع سقف آن‌ها کم است.

پیوستگی روشنایی و نداشتن سایه روشن نوری در فروشگاه نیز از آن دست موضوعات مهم دیگر است که باید حتما در هنگام طراحی نورپردازی و روشنایی طلافروشی به آن توجه کنید. پیوستگی و یک دست بودن نور خود باعث افزایش جذابیت و زیبایی نورپردازی فروشگاه شما می‌شود.

روشنایی طلافروشی :‌ ویترین‌ها و شوباکس‌ها

یک دست بودن و پیوستگی نور در مقوله روشنایی ویترین‌ها و طبقات اهمیت دو چندان پیدا می‌کند. تا مدت‌ها لامپ‌های مهتابی فلورسنت تنها انتخاب موجود در بازار برای روشن کردن ویترین ها و طبقات طلافروشی ها بودند. این لامپ‌ها نسبت به چراغ‌های هالوژن و رشته‌ای مصرف کمتری داشتند و نور را تقریبا به طور یک دست منتشر می‌کردند. مشکل لامپ های مهتابی این بود که نور زرد آن‌ها به زیبایی و جذابی نور چراغ های رشته ای و هالوژن نبود و شاخص نمود رنگ (CRI) آن‌ها نیز بسیار پایین بود، به همین دلیل جواهرات جلوه کافی را نداشتند و رنگ و لعاب آن‌ها آنطوری که باید دیده نمی‌شد.

امروزه به عنوان جایگزین لامپ مهتابی ما به شما ریسه های ال ای دی و چراغ های خطی را پیشنهاد می‌کنیم. ریسه های ال ای دی کاربردهای گسترده ای دارند و نور با کیفیت‌تری نسبت به مهتابی ها هم دارند. مصرف انرژی آن ها بسیار پایین است و شما می‌توانید هر طوری که دوست دارید از آن‌ها در نورپردازی ویترین‌های داخل مغازه استفاده کنید. چراغ های توکار خطی ال ای دی در مقایسه با ریسه ها انعطاف پذیری کمتری دارند ولی کیفیت نور آنها بسیار بیشتر است. ریسه ها در بهترین حالت CRI حدود ۸۵ دارند و چراغ های توکار خطی CRI بالای ۹۵ دارند.

اگر ویترین های داخل دیواری دارید هم می‌توانید به غیر از ریسه از چراغ های جایگزین هالوژن هم استفاده کنید. چراغ‌های جایگزین هالوژن اکووات کیفیت نور فوق العاده ای دارند و جواهرات شما زیر نور آن‌ها جلوه خاصی پیدا می‌کنند. ویترین اصلی فروشگاه خود را طوری نورپردازی کنید که دمای رنگ آن‌ها باعث محو شدن جواهرات رنگی نشوند، در عین حال شدت نور باید جوری باشد که توجه عابرین پیاده خیابان را نیز به خود جلب کند. بهترین گزینه برای این قسمت استفاده از لامپ های AR111 با زاویه تابش ۲۰ درجه است که نور را به صورت متمرکز به ناحیه ای خاص می‌تابانند.

روشنایی طلافروشی :‌ روشنایی تزیینی

اگر مساحت فروشگاه شما در حدی است که می‌توانید بخشی از فضای آن را با استفاده لوستر و چراغ‌های آویز تزیینی روشن کنید، این کار را فراموش نکنید. لوستر می‌تواند بخشی از روشنایی عمومی فروشگاه شما را تقبل کند و در عین حال جلوه خاصی به فروشگاه شما بدهد. روشنایی تزیینی بر دید مشتری نسبت به فروشگاه شما تاثیر می‌گذارد و بالاتر رفتن فروش شما می‌شود.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره می‌توانید با شماره تلفن 55075935-021 و یا دیگر پل‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *