5 نکته برای مراقبت از جواهرات

جواهرات یک کمد ضروری نیاز دارد. از هدایای مهم سالگرد گرفته تا تکه‌های استیشن خیره‌کننده و همه چیز در این میان، جواهرات ارزش زیادی دارند. برای حفظ ارزش و احساسی بودن قطعات خود، مهم است که گوشواره، گردنبند، دستبند، حلقه و ساعت خود را در شرایط خوبی نگه دارید. راه های زیادی وجود دارد که جواهرات شما با استفاده روزمره آسیب می بینند. بین کدر شدن، خط و خش، شاخک های شل، تیرگی و آسیب، این کمد لباس های ظریف می توانند عمر کوتاهی داشته باشند. گارانتی طولانی مدت جواهرات می تواند شما را از درد دل و تعمیرات گران قیمت در جاده نجات دهد. سایت طاها زند را دنبال کنید تا ببینید گارانتی طولانی مدت برای جواهرات شما چقدر مقرون به صرفه است. چه محافظ محصول برای جواهرات خود داشته باشید یا نه، همچنان مهم است که به درستی از قطعات ارزشمند خود مراقبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها برای سال های آینده درخشش و درخشش خواهند داشت. در اینجا 5 نکته برای کمک به مراقبت از جواهرات خود آورده شده است.
 1. جواهرات خود را تمیز و خشک نگه دارید
 تمیز کردن جواهرات برای بازگرداندن درخشش و از بین بردن هرگونه چربی یا کثیفی مهم است. اما اگر در حال تمیز کردن یک گردنبند طلا یا تمیز کردن گوشواره های مروارید هستید، ممکن است لازم باشد از ابزارهای مختلفی برای مواد مختلف استفاده کنید. به دنبال نکات تمیز کردن مخصوص جواهرات خود باشید. برای حفظ قطعات خود، چند نکته را به خاطر بسپارید: بسیاری از جواهرات را می توان با آب گرم و صابون ظرفشویی ملایم تمیز کرد. مراقب باشید که از پارچه یا برس ملایم برای تمیز کردن استفاده کنید، به خصوص با نگین های نرم مانند مروارید که به راحتی خراشیده می شوند. از هر گونه محصول پاک کننده ای که به طور خاص برای جواهرات طراحی نشده است خودداری کنید. بسیاری از پاک کننده ها می توانند حاوی مواد شیمیایی خشن باشند که می توانند به جواهرات یا فلزات آسیب بزنند. آب را در یک کاسه جداگانه قرار دهید تا جواهرات را بشویید نه روی سینک، جایی که به راحتی می توانید یک تکه از آن را در زهکشی از دست بدهید.

2. آن را از باشگاه و اسپا دور نگه دارید
 به عنوان یک قاعده کلی، اگر می خواهید شنا کنید، عرق کنید، یا بخار بگیرید، جواهرات خود را با خود نیاورید. برای افراد معمول است که یک جفت گوشواره را در استخر قرار دهند یا از یک حلقه زیر دوش استفاده کنند. اما رطوبت، و همچنین کلر استخر، (و حتی pH عرق شما) می تواند جواهرات شما را تغییر رنگ دهد. علاوه بر این، فرصت های زیادی برای گم شدن یا شکستن آیتم های مورد علاقه شما فراهم می کند. در اینجا چند ایده وجود دارد: یک کیف کوچک پارچه ای جواهرات را در سالن بدنسازی یا کیف شنا خود نگه دارید تا قبل از تمرین مکانی امن برای نگهداری جواهرات خود داشته باشید. یک کاسه حلقه در کنار سینک حمام قرار دهید تا به شما یادآوری کند که جواهرات خود را قبل از دوش گرفتن یا شستن دست‌هایتان درآورید. لباس‌های خود را فقط در حین فعالیت‌های خشک و مکان‌های خشک بپوشید، به این معنی که آنها را هنگام باغبانی، آشپزی، ورزش و تمیز کردن بردارید.
 3. از تماس با لوسیون یا عطر خودداری کنید
 فلزات گرانبها، جواهرات رنگی و مروارید به مواد شیمیایی بسیار حساس هستند. این می تواند شامل محصولاتی باشد که روی پوست خود می گذارید. اگر در حال استفاده از عطر هستید، حتماً قبل از پوشیدن جواهرات خود این کار را انجام دهید نه اینکه بعد از آن اسپری کنید. همین امر در مورد هر نوع اسپری آرایشی، لوسیون یا اسپری شاداب کننده پوست نیز صدق می کند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید: مراقب مرواریدها و جواهرات متخلخل باشید، زیرا ممکن است در اثر برخی از مواد شیمیایی آرایشی آسیب دائمی روی سطح داشته باشند. قبل از استفاده از زیورآلات، پس از استفاده از هر گونه اسپری، مطمئن شوید که پوست شما کاملاً خشک است. اگر فلزات گرانبهای شما در معرض هر گونه مواد شیمیایی قرار گرفتند، فوراً بشویید و باقیمانده آن را با یک پارچه ملایم بشویید.
4. یک طرح حفاظتی دریافت کنید 
هنگام سرمایه گذاری در یک جواهر جدید، مطمئن شوید که متوجه شده اید که گارانتی جواهرات چه چیزی را پوشش می دهد. تعمیر و تعویض آن ممکن است گران باشد. گارانتی طولانی مدت جواهرات، که به عنوان طرح حفاظتی نیز شناخته می شود، پوششی برای جایگزینی یا تعمیر هر گونه نقص یا خرابی ناشی از سایش و پارگی به شما ارائه می دهد. چه چیزی باید در گارانتی تمدید شده شما گنجانده شود؟ به دنبال موارد زیر باشید: حلقه ها: پوششی برای شاخک های شکسته، خمیده یا فرسوده و پوششی برای بازنشانی سنگ های قیمتی. اگر نقصی در تنظیمات رخ داد که منجر به ترک خوردن سنگ یا گم شدن سنگ قیمتی شد، ببینید آیا واجد شرایط جایگزینی سنگ هستید یا خیر. این می تواند یک پس انداز بزرگ پول باشد. گردنبند و دستبند: پوشش مرواریدهای کشیده، تعمیر یا تعویض زنجیر با گره یا حلقه های شکسته و تعمیر یا تعویض گیره های شکسته. گوشواره: پوشش برای شکستگی یا گم شدن پایه های گوشواره و تعمیر گوشواره. ساعت: پوششی برای آسیب به تمام اجزا از جمله تاج، ساقه و نوار. پوشش باید شامل خرابی های مکانیکی و تعویض باتری باشد (مخصوصاً در مورد ساعت های هوشمند مانند ساعت اپل). هنگام خرید از سایت طاها زند ، می‌توانید  گارانتی برای باکسهای  خود دریافت کنید. شما به پوشش طولانی‌مدت با کمترین قیمت‌های موجود در بازار دسترسی خواهید داشت.
 5. جواهرات خود را به درستی نگهداری کنید
 هنگامی که آن را نمی پوشید، نگه داشتن جواهرات خود در انبار دقیق می تواند به جلوگیری از آسیب و تغییر رنگ کمک کند. نگهداری جواهرات در کنار هم می تواند آنها را با یکدیگر درگیر کند که خطر خراش روی نگین های نرم یا شکستگی حلقه های گردنبند را به همراه دارد. در اینجا چند نکته برای ذخیره سازی وجود دارد: جعبه های پد دار یا کیسه های پارچه ای کیسه ای را که جواهرات جدید وارد می شوند، نگه دارید. به دنبال محل نگهداری جواهرات باشید که به شما امکان می دهد برای جلوگیری از گره خوردن یا آسیب دیدگی، بین قطعات جداسازی کنید، مانند جعبه های حلقه دار با شکاف های جداگانه. برای جدا نگه داشتن قطعات از سایر وسایل هنگام سفر از یک جعبه بالشتک دار یا کیسه پارچه ای استفاده کنید. اگر قطعات را در مدت طولانی نگهداری می کنید، آنها را در کیسه های نگهداری خلاء ببندید تا رطوبت و هوا خارج نشود. برای صرفه جویی در هزینه از جواهرات خود مراقبت کنید جواهرات باکیفیت که قرار است ماندگاری داشته باشند اغلب با قیمت بالایی همراه هستند. شما می توانید با یافتن معاملات برای خرید اولیه خود در پول خود صرفه جویی کنید و با مراقبت صحیح از جواهرات خود و محافظت از آنها با گارانتی طولانی، از هزینه جایگزینی یا خرید قطعات جدید در جاده جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *